Facebook Planet Plus

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!

Bank Spółdzielczy w Szczekocinach informuje, iż zidentyfikował próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banku.

Oszuści dzwonią pod pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, konieczności zainstalowania dodatkowej aplikacji / oprogramowania zwiększającej bezpieczeństwo, pomocy w inwestycji w kryptowaluty i namawiają do zainstalowania dodatkowego oprogramowania / aplikacji, która w rzeczywistości jest oprogramowaniem do zdalnego dostępu do komputera / telefonu.

Co przestępcy będą Ci mówić i jak może wyglądać oszustwo:

  • oszuści powiedzą, że z Twojego konta zlecono podejrzany przelew lub zaobserwowali dziwną transakcję kartą, lub podejrzane logowanie, albo zachodzi konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania / aplikacji zwiększającej bezpieczeństwo;
  • rozmowy mogą trwać długo, oszuści mogą przełączać rozmowę do innych „konsultantów”, żeby stworzyć pozory prawdziwego kontaktu z bankiem;
  • oszuści mogą przekonywać, że Twoje pieniądze są w niebezpieczeństwie i musisz zainstalować na swoim komputerze lub smartfonie aplikację np.: TeamViewer Quick Support, Quick Support lub AnyDesk , która zwiększy bezpieczeństwo pieniędzy lub umożliwi pomoc w inwestowaniup;
  • będą próbowali wyłudzić od Ciebie login / hasło lub kody autoryzacyjne do bankowości internetowej, lub dane karty płatniczej i Twoje dane osobowe.

Zapamiętaj opisane sposoby działania oszustów.

Przede wszystkim! Nigdy nie instaluj żadnych aplikacji, do których namawia Cię osoba podczas rozmowy telefonicznej. Nawet, jeśli na telefonie wyświetla się nr banku! Jeśli to zrobisz, oszuści będą mieli dostęp do Twojego komputera lub smartfonu, a Ty możesz stracić pieniądze. Nie podawaj również nikomu loginu / hasła oraz kodów autoryzacyjnych do bankowości internetowej, ani nie wpłacaj środków na nieznany Ci rachunek.

Nie daj się nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:

  • prawdziwy pracownik Banku nigdy nie poprosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania;
  • prawdziwy pracownik banku nie będzie Cię pytał o login i hasło do logowania na Twoje konto w banku;
  • prawdziwy pracownik banku NIGDY nie będzie Cię pytał o pełny numer Twojej karty, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2;
  • prawdziwy pracownik banku NIGDY nie poprosi Cię o wypłatę i przekazanie środków na inny rachunek;
  • uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku lub komunikaty autoryzacyjne w aplikacji mobilnej;
  • nie potwierdzaj operacji, których sam nie zlecasz, albo których do końca nie rozumiesz! Autoryzacja transakcji jest równoznaczna z Twoją nieodwracalną zgodą na jej wykonanie;
  • jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie;
  • nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty, czy dostępu do bankowości internetowej;
  • nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
  • jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności, do których Cię nakłania.

 

Komunikat na stronie Komendy Głównej Policji ostrzegający przed wyłudzeniami i opisujący schemat działania przestępców znajduje się tutaj.

 

Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.

Bądź ostrożny! A jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj Nas o tym. Skontaktuj się z Infolinią Banku.